Undervisningsmiljø

Hvad er undervisningsmiljø?
Undervisningsmiljøet består af de tre hovedområder: det fysiske, det psykiske og det æstetiske miljø. Det er faktorer, som har indflydelse på elevernes og de studerendes trivsel, læring, sundhed og sikkerhed. Mindst hvert tredje år skal skoler og uddannelsessteder udarbejde en undervisningsmiljøvurdering, som inddrager elevernes eller de studerendes opfattelse af undervisningsmiljøet.

Undervisningsmiljøvurdering UMV
UMV, er en vurdering af skolen eller uddannelsesstedet, hvor man inddrager elevernes eller de studerendes opfattelse af undervisningsmiljøet. Undervisningsmiljøvurderingen skal laves med henblik på at sikre et godt undervisningsmiljø, der er sundheds- og sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Ifølge Undervisningsmiljøloven skal alle skoler og uddannelsessteder udarbejde en UMV mindst hvert tredje år. Hvis du vil vide mere om undervisningsmiljø klik ind på dcum.dk

UMV på Hadsund skole
På Hadsund skole blev der af Elevrådet, Skolens elever og medarbejderstab, Arbejdsmiljøorganisationen og Skolebestyrelsen udarbejdet en handleplan for undervisningsmiljøet frem til Marts 2018. Du kan læse den i Handleplan for undervisningsmiljø.

Trivselsmåling 0-3 klasse

Trivselsmåling 4-9 klasse